Hur kan man gå ner 20 kg snabbt? Det rationella tillvägagångssättet är nyckeln!

Personer med mycket övervikt, som har antagit utmaningen att gå ner i vikt, vill vanligtvis se framtida resultat direkt. Därför söker de ofta råd om hur man snabbt gå ner i vikt 20 kg. Egentligen bör den viktigaste frågan dock inte vara: hur man kan gå ner 20 kg i vikt snabbt, men hur man kan framgångsrikt gå ner i vikt 20 kg. Här är några användbara tips för personer som vill att viktminskning skulle gå snabbt och effektivt och samtidigt ge varaktiga effekter.

20 kg inom en månad? Att göra något snabbt betyder inte alltid att det blir effektivt!

Snabb bantning och strax efter snabb viktökning drabbar ofta dem som bestämmer sig för att gå ner många kilon. Detta är resultatet av felaktig bantning vars metoder är alltför drastiska. Om du har en sådan idé att byta din tjocka figur till modell, tänk på vad som skulle vara en bättre lösning – att gå ner i vikt på rekordtid (t.ex. 20 kg på en månad) och sedan gå upp i vikt till tidigare vikt eller ännu mer? Eller att gå ner i vikt långsammare (t.ex. flera kg på en månad) och vara glad över bestående resultat? Jag tror det andra alternativet är bättre.

Hur kan man gå ner 20 kg snabbt?

Om du vill gå ner 20 kg och undvika samtidigt ”jojoeffekten”, ge dig själv minst 3 månader för att tappa övervikt. I motsats till vad man skulle kunna tro är det en kort tid och resultaten av viktminskning blir snabbt märkbara. Om man är mycket överviktig, går man vanligtvis ner i vikt mest intensivt under den första månaden av bantning. Under de följande månaderna saktar viktminskningen lite. Men om du fortsätter att äta hälsosam kost och utföra fysisk aktivitet, får du slutligen en dröm kropp.

Hur kan man gå ner 20 kg under tre månader?

1. Ändra kosten, men inte nödvändigtvis till en strikt diet!

Ett minskat kaloriintag är en viktig del av batnning. Men välj inte en drastisk dietbehandling eftersom på detta sätt kan du orsaka mer skada än nytta. Ta bort helt enkelt gödningsmat från din meny och börja äta dietetiska varor. Ha samma måltider (ät 5 regelbundna måltider om ca 3 timmar) och överdriv inte med mängder mat som du äter.

Det här är en lista av varor som du bör undvika:

  • godis
  • chips, salta jordnötter
  • tårtor, kakor, vispgrädde
  • fett kött
  • tunga soppor och såser smaksatta med mjöl och tjock grädde
  • fetta korvprodukter, pastejer, blodkorvar, köttkonserver, wienerkorvar
  • nudlar, piroger, pasta av vitt mjöl
  • pommes frites, potatis med fett eller potatismos med smör eller grädde
  • fett ost
  • ister, grädde
  • vitt bröd
  • färdiglagade rätter och snabbmat
  • färgstarka, sötade drycker

Det här är en lista av varor som du kan äta:

  • fullkornsbröd
  • krossgryn
  • ris (helst brun)
  • fullkornspasta
  • grönsaker (i stora mängder!)
  • färsk och torkad frukt
  • mager färskost
  • ostmassa
  • mager yoghurt, kefir, kärnmjölk
  • skummjölk
  • fisk
  • magra charkuterivaror av fjäderfä
  • magert kött
  • olja, vegetabiliska oljor av god kvalitet (i små mängder)
  • havregryn, frön, kärnor, nötter (utan salt eller glasyrer), mandel

2. Sök dietetiska näringsersättningsämnen för gödningstillsatser

Kalorier är dolda inte bara i basprodukter som är en del av våra måltider, men även i tillsatser. Sugar bör ersättas med xylitol eller stevia. Majonnäs och färdiga såser med lätta hemmagjorda såser med naturlig yoghurt eller olivolja och citronsaft. Traditionella beläggningar för kött med ströbröd bör ersättas med dietetiska beläggningar med sesam, bitar av majsflingor eller malda linfrön (för att ytterligare reducera kalorihalten av rätten, stek sådana kotletter i ugnen snarare än stek dem i olja). Varma soppor och såser bör göras med mager yoghurt, inte grädde eller mjöl.

3. Träna 4-5 gånger i veckan

De flesta överviktiga personer har ingenting att göra med idrott. Om du vill gå ner 20 kg, bör du ändra din livsstil till mycket aktivt sätt att leva. Välj en disciplin som du är intresserad av och börja träna, ensam eller i grupp, någont som bäst passar dig. Försök också att röra dig mer under normala, vardagliga aktiviteter. Kombinera en regelbunden, intensiv träning, ca 4-5 gånger i veckan under 45 minuter (eller, företrädesvis, under ca en timme) med en kalorireducerad kost, det ska orsaka intensiv fettförbränning i din kropp. Effekterna kommer definitivt att överraska dig.

4. Välj ett lämpligt kosttillskott

Kosttillskott för viktminskning är mycket nytiga under bantning. Det bästa preparatet är en sådan komposition som samtidigt dämpar aptiten, förbättrar ämnesomsättningen och ökar fettförbränningen. Översikt över de bästa kosttillskott för viktminskning finns här. Det är värt att köpa en av dem, det är säkert att den kommer att hjälpa dig att motivera dig själv till att tappa övervikt och följa ett tillfredsställande viktminskningsprogram.

Category: BantningKost

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Article by: admin