Hur man minskar snabbt fett på lår – enkla tips, bra effekter!

Slanka lår är en oumbärlig del av den perfekta silhuetten, samtidigt har många av oss stora problem med att göra denna kroppsdel mindre. Endast ett systemattiskt arbete med utseendet av låren kan ge resultat. Om du inför några enkla metoder som kan hittas nedan, kommer du snart att märka de positiva effekterna. Lär dig att snabbt minska fett på lår och skrid till verket!

Hur du minskar fett på lår – agera på flera fronter!

Hur kan du snabbt minska fett på lår? Agera konsekvent, systematiskt och mångsidigt. När det gäller att forma varje kroppsdel, även när man minskar fett på låren, kan endast kombinationen av övningar, diet och tillskott ge snabbast resultat. Denna kombination av tre element är det enklaste sättet att påskynda metabolismen, starta fettförbränningsprocessen och (genom fysisk aktivitet) stimulera muskelaktivitet.

Hur man kan minska fett på lår – var försiktig med mat som bidrar till viktökning!

Om du vill bli av med fettet på dina tjocka lår och få fasta, slankare lår som ser ut som liksom de från en sporttidningen, bör du ha en hälsosam, lätt diet som öka din ämnesomsättning och låta kroppen bränna kalorier mer effektivt. Säg adjö till snabbmat och söta kaloribomber, såsom munkar, snackbitar, rånkex och kakor med grädde. Sluta att äta på oregelbundna tider, ät 5 måltider med lågt kaloriinehåll ungefär var tredje timme.

Ta bort alla högförädlade produkter (t.ex. fryst färdigmat för mikron, nudlar, kroketter, piroger, mat som ”bara värms upp”, snabbsoppor, pajer, konserver, osv.) från menyn. Undvik att äta mjöl- och fet mat och byt ut godis till dietetiska mellanmål, t.ex. äppel- eller bananchips som du gör själv, torkad frukt, nötter (utan strössel och glasyr!), pumpafrön, solrosfrön. Försök att byta ut fetare ostar till magra ostar, i stället för dina favoritbullar och vitt bröd ät lika bra bakverk: grahamsbullar och fullkornsbröd av god kvalitet.

Hur man kan snabbt minska fett på lår – en diet som resulterar i snabbare ämnesomsättning!

Laga mat som hjälper till att ha hög ämnesomsättning hela tiden. Ät ofta mager fisk och magert kött, kefir, kärnmjölk, naturella yoghurt och färskost – proteinprodukter är viktiga när du vill påskynda ämnesomsättningen och orsaka en effektiv förbränning av kalorier. Det är viktigt att också lägga till produkter som innehåller kostfiber, nämligen: grönsaker, frukt, spannmål, kornkross, gryn, brunt ris, fullkornsbröd i din meny. De är mättande och förhindrar hungerattacker och de stimulerar även ämnesomsättningen, hjälper med matsmältningen, förhindrar förstoppning och rensar kroppen från gifter.

För att ha slanka lår är det viktigt att ha kost som innehåller även produkter som förhindrar lagring av vatten i kroppen (t.ex. persilja, tranbär, gurkor, örtteer av åkerfräken eller nässla). Dess överskott orsakar svullnad och ger lår även tjockare. Dessutom resulterar överskottet av vatten i subkutan vävnad i vatten celluliter som säkert inte ger våra lår slankare eller vackrare.

Det sista värdefulla tips om kost som hjälper till att ha slanka lår: undvik salt (som orsakar vattensamling i kroppen), mycket salta produkter och bli vän med icke kolsyrat vatten. Drick ca 1,5 – 2 liter vatten om dagen, och även mer på träningsdagar.

Att snabbt bli av med fettet på lår – sätt på träning!

Om du inte är en idrottsentusiast och föredrar att tillbringa tiden i soffan, bör du ändra dina vanor eller vänja dig vid dina fylliga lår och räkna inte med att du minskar fett på dem. Övningar för lår är en viktig del om vi vill tona muskler, få fasta lår och minska dem.

För att få bästa resultat börja aerobträning och kombinera den med typiska övningar för lårmuskler som du kan göra hemma eller på gymmet med hjälp av lämpliga redskap. Det fungerar även oerhört bra att använda en träningsplan enligt vilken springer vi 4 eller 5 gånger i veckan (eller eventuellt cyklar, gör aerobics eller träna på en stegmaskin) ca 45 minuter och sedan gör vi följande övningar för slanka lår:

  • knäböjningar,
  • halva knäböjningar,
  • hopp med knäböjningar,
  • utfall framåt,
  • utfall bakåt,
  • sidoutfall,
  • benrakning i sittande position,
  • benlyft på alla fyra,
  • sidoliggande benlyft.

Inledningsvis utför vi 2 serier av övningar med ca 10 repetitioner. Med tiden ökar vi antalet serier och repetitioner.

Hur man kan bränna fett på lår – välj ett kosttillskott som snabbt tar dig närmare målet!

Det är sant att det är möjligt att minska fett på lår genom att ha en bra kost och motionera, men processen att bli av med fett och tona muskler sker mycket snabbare och mer effektivt, om vi samtidigt lägger till kosttillskott i menyn. Tillskottet bör väljas så att det ger energi (så att du har mer styrka och uthållighet för att träna och din kropp inte tröttnar fort) och det ska intensifiera metaboliska processer och öka termogenes (så att din kropp mer effektivt utnyttjar kalorier och för att påskynda fettförbränning). Bästa fettförbrännare innehåller vanligtvis också ingredienser som dämpar aptiten och hjälper till att äta en kalorireducerad kost

Det är värt att notera dessa aspekter när man väljer en fettförbrännare, om du vill ha en faktisk hjälp för att uppnå ditt mål – den perfekta formen. En av de mest intressanta nya produkter på marknaden är Fast Burn Extreme – fettförbrännare med en mycket väl balanserad sammansättning, tack vare vilken kan vi förvänta att tappa fett på lår och andra kroppsdelar, om de kräver det mycket snabbare.

Category: BantningKosttillskott

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Article by: admin